Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Iskolai dolgozatok és házi feladatok szabályai

 

A tanulói tevékenység ellenőrzésének módjai

 

Részt veszünk a nemzetközi és az országos mérésekben.

Alapvető ellenőrzési módnak a szóbeli, írásbeli és gyakorlati feladatmegoldásokat tekintjük.

Ezek változatai lehetnek:

  • szóbeli feleltetés
  • felmérés írásban - dolgozat, röpdolgozat vagy feladatlap formájában
  • témazáró dolgozatok
  • a tanév végi dolgozatok
  • a tanórai aktivitás mértéke
  • gyakorlati tevékenység során készített munkadarabok
  • testi képességek gyakorlati bemutatása, méréseredményei

Az otthoni és napközis felkészüléshez a tantárgy jellegéből adódó szóbeli és írásbeli feladatot kapnak a tanulók. A házi feladat célja, hogy elkészítésével a tanulók elmélyítsék az órán tanultakat, megtanulják önállóan alkalmazni ismereteiket, fejlődjön logikus gondolkodásuk. A házi feladat mellett a szaktanár feladhat szorgalmi és kreatív  feladatot, gyűjtőmunkát is. A szóbeli házi feladatok ellenőrzése felelet vagy beszámoló formájában történik. Az írásbeli házi feladatot mindig ellenőrizzük. A feladatok kijelölésénél figyelembe kell venni a tanulók életkori sajátosságait, terhelhetőségét, órarendjét, napirendjét, heti rendjét.

Az iskolaotthonos formában működő osztályokban hét közben nem adunk házi feladatot, a tanulók az iskolában készülnek fel a következő tanítási napokra. Hét végére szorgalmi feladatként a szülők beleegyezésével differenciáltan kapnak gyakorlási lehetőséget a tanulók.